کتاب خوار

درباره کتاب

درباره کتاب

طبقه بندی موضوعی

تاریخ تفسیر یا تفسیر تاریخ

دوشنبه, ۲۵ آبان ۱۳۹۴، ۱۲:۵۴ ب.ظ

تصورم از کتاب تاریخ تفسیر، معرفی تفسیرهای مختلف به ترتیب زمان بود، مثلا در قرن یک چه تفاسیری بوده، در قرن دو چطور و اینکه هر کدام چه ویژگی هایی داشته و چه روشی.

اما کتاب دکتر پاکتچی متفاوت بود، بیشترین مطلبی که شما در این کتاب می خوانید تحلیل تاریخ است نه تاریخ تفسیر، دکتر پاکتچی تلاش کرده تا با بررسی تاریخ و تحلیل آن علت شکل گیری تفاسیر مختلف در هر دوره را بیاید و بسیار هم در این زمینه موفق بوده است. 

این کتاب به شما کمک می کند تا درک مناسبی از روند اتفاقات جهان اسلام و تأثیر آن در شکل گیری تفاسیر مختلف داشته باشید، شکل گیری جریان اخباری گری و همزمانی آن با جریانی مشابه در میان اهل سنت، رواج گفتمان عدالت خواهی در دوره قاجار و پس از آشنایی مسلمین با پیشرفت های غرب از جمله تحلیل های جالب کتاب است که نشان می دهد بررسی اوضاع و احوال جامعه چه اندازه در درک منصفانه تر پدیده ها مؤثر است و به ما کمک می کند تا بدون تعصب به مسائل مختلف نگاه کنیم و اتفاقات گوناگون را معلول نیازهای جامعه بدانیم و به برخی پدیدها همانند اخباری گری یا ... نگاه منفی نداشته باشیم.

بررسی تفاسیر و تحولات حوزه مطالعات قرآنی معاصر (شیعه و سنی) هم از ویژگی های منحصر به فرد این اثر است. مطالعه کتاب برای  علاقمندان حوزه مطالعات اسلامی مفید است.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۸/۲۵
محمد مهدی ادیب بهروز

تفسیر قرآن

پاکتچی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی