کتاب خوار

درباره کتاب

درباره کتاب

طبقه بندی موضوعی

رافضى‌ها دروغگو هستند

شنبه, ۱۸ مرداد ۱۳۹۳، ۱۱:۲۱ ق.ظ

شیخ (بهایی) دربارۀ یکى از محاورات خود با عامّه چنین مى‌فرماید:

روزى افضل فضلاى ایشان گفت: آیا شیعه مذهب، دلیل قابل اعتمادى دارند یا نه؟ گفتم: ادله بسیارى دارند. پس یکى از آن‌ها را از من درخواست نمود. من گفتم:
در صحیح بخارى از حضرت رسالت صلى الله علیه و آله روایت کرده که آن حضرت فرمود: «فاطمه بضعة منى، من آذاها فقد آذانى و من اغضبها فقد اغضبنى» و به فاصله چهار ورق روایت کرده است که فاطمه (صلوات الله و سلامه علیها) در حین وفات از ابوبکر و عمر راضى نبوده است. ما در جواب شیعه درمانده و کیفیت جواب را نمى‌دانیم، پس قدرى سر فرو افکنده و گفت که این قضیه تهمت بر بخارى است، امشب مراجعه مى‌کنم. فردا صبح پیش او رفتم، به مجرد دیدن من خندید و با انبساط تمام و گشاده بالى اظهار داشت، من گفتم که رافضى‌ها دروغگو هستند و بر بخارى تهمت بسته‌اند.
دیشب به صحیح بخارى مراجعه کرده و فاصله میان دو حدیث را زیاده بر پنج ورق دیدم. 

رواق و مقبره شیخ بهایی

توضیح: شیخ بهایی کتاب صحیح بخاری را نزد ابی لطیف مقدسی فرا گرفته و سلسله اساتید وی تا محمد بن اسماعیل بخاری (مؤلف کتاب) همگی محمد نام دارند. (چهارده محمد) 1

روزى در محضر سلطان بصره که سنى بود، سؤال کردند که عایشه افضل است یا فاطمه سلام الله علیها؟ شیخ گفت: عایشه؟ گفتند: از چه سبب؟ گفت: چون‌که خداوند فرموده است: «فَضَّلَ اللّهُ الْمُجَاهِدِینَ عَلَى الْقَاعِدِینَ أَجْرًا عَظِیمًا»2 خداوند مجاهدین را بر نشستگان در خانه برترى داده است و حضرت فاطمه صلوات الله علیها چون فدک را از او غصب کردند، مطالبه کرد، جوابش نمودند در خانه نشست. لکن عایشه جهاد کرد و خونریزى بسیار 3


1. کشکول شیخ بهایی، به کوشش و مقدمه صادق برزگر بفرویی، ج 1، ص 13.

2. نساء / 95

3. همان، ص 14.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی